.: BGtop.net :. Топ класацията на българските сайтове BGtop Follow Me on Pinterest

вторник, 16 октомври 2012 г.

ДОМАШНИ БАГЕТИ

ПРОДУКТИ
За 2бр.
250мл.вода
370гр.твърдо брашно
1/2ч.л.сол
1ч.л.суха мая
1белтък
1ч.л.вода
брашно за разточване
грис или царевично нишесте
за поръсване

В купа пресейте брашното и към него прибавете солта и сухата мая.
Направете кладенче и добавете 1ч.ч.хладка вода.
Замесете гладко и еластично тесто.

Ако не разполагате с твърдо брашно може да го замените и с обикновенно.

Върху леко набрашнен плот месете тестото в продължение на 5/10минути.





Намажете купа с няколко капки олио и поставете тестото.Покрийте купата с чиста кърпа или със стреч фолио и я приберете на топло за около 30/40минути,докато тестото удвои обема си.
След като тестото е втасало извадете го от купата и го поставете върху леко набрашнен плот.
С пръсти притеснете леко тестото за да извадите излишният въздух.
Покрийте тестото с чиста кърпа и го оставете да почине за около 10минути.
Разрежете тестото на две части и всяка част разточете на правоъгълник.
Навийте всяка част на руло и оформете краищата.
Поставете багетите във форма леко намазана с мазнина и поръсена с царевично нишесте или грис.
Ако не разполагата с форма за багети си ги изпечете в тавичка постлана с хартия за печене.
Оставете багетите на топло за около 30минути да удвоят обема си.
Разбийте 1белтък с ч.л.вода и със сместа намажете багетите.С остър нож направете по  3,4разреза върху всяка багета.
Изпечете багетите в нагряна фурна на 180градуса за около 30минути.Извадете ги и отново ги намажете с разбит белтък.Върнете багетите във фурната за около 5минути да се доизпекат.
След изпичане оставете багетите да се охладят  върху метална скара.



15 коментара:

  1. Esse pão ficou lindo , apetece mesmo comer um pedaço.
    bjs

    ОтговорИзтриване
  2. Чудни са станали багетите!
    Хубаво оформени, с апетитен загар!
    Слънчев ден,Таня!

    ОтговорИзтриване
  3. Харесва ми идеята за поръсване с грис. Любител съм на тестените изделия с грис.

    Хубав ден!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. И аз съм любител на вкусотии с грис.Много ми харесват хлебчета поръсени с грис имат леко грапава и хрупкава коричка.Поздрави и хубав ден и от мен!

      Изтриване
  4. Невероятно апетитни багети си сътворила, Танче! Идва ми да си отчупя парченце от тази апетитна коричка! :))) Прекрасен и слънчев ден!

    ОтговорИзтриване
  5. Много хубаво изглеждат ,Танче ! Не съм правила багети (все ги купувам :) ,но ще пробвам рецептата ти ! Със сигурност са по вкусни от купените :) !
    С поздрав и пожелание за хубава сряда !

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Ванче и аз си купува,че са много вкусни ама като платя 5евро/за ден/ за франзели и ми става лошо :) :) :)Радвам се,че ти харесват багетките пробвай рецептата ще ти харесат.Сърдечни поздрави и хубава вечер!

      Изтриване
  6. Като любител на месенето и всичко тестено, не мога да не отбележа, колко красиво и вкусно изглеждат тези багети!
    Задължително ще ги пробвам!
    Хубав и слънчев ден!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Пробвай ги Кате много вкусни и хрупкави се получиха.Прегръдки и хубава вечер!

      Изтриване
  7. Толкова апетитно изглеждат с тази хрупкава златиста коричка! И за мен е новост поръсването с царевично нишесте или грис.
    Поздрави!

    ОтговорИзтриване
  8. Здравейте!
    Току що замесих тестото и го оставих да втасва :-) бихте ли ми казали на колко градуса се пекат?

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Здравейте,Христина.Пропуснала съм да напиша температурата,веднага ще допиша рецептата.Багетите се пекат на 180градуса.

      Изтриване

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Всички текстови,снимкови и графични материали,публикувани в блога,са собственост на Вкусно и сладко кулинарни рецепти и неговият автор и са обект на авторско право по смисъла на закона за авторско право и сродните му права(ЗАПСП). Не се допуска цитиране,споделяне,копиране на съдържание от блога без разрешение от автора му,като при разрешение ,задължително се посочвана източника и се добавя прилежащ,работещ линк/хипер-връзка/ към www.tania-goleva.blogspot.com

АРХИВ НА БЛОГА

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...