.: BGtop.net :. Топ класацията на българските сайтове BGtop Follow Me on Pinterest

понеделник, 22 април 2013 г.

ТОРТА С ШОКОЛАД,ДУЛСЕ ДЕ ЛЕЧЕ И ЯГОДИ

ПРОДУКТИ

За блатa
6яйца
190гр.брашно
60гр.какао
200гр.захар
щипка сол
1ч.л.бакпулвер
За крема
400мл.течна сладкарска сметана
200гр.охладено Дулсе де лече
300гр.Млечен шоколад
100гр.пресни ягоди
захарен сироп за сиропиране 1:1
печени смлени лешници за
декорация




В купа разбийте яйцата със захарта до пухкав крем.
Пресейте брашното и го размесете с какаото,щипка сол и една чаена лъжичка бакпулвер.
Прибавете на 2,3пъти сухата смес към яйчената смес.
Разстелете тестото в правоъгълна тава постлана с хартия за печене.
Изпечете блата в нагряна фурна на 180градуса за около 12минути.
След изпичане оставете блата да се охлади и го нарежете на три равни вертикални части.
Направете си крема,като загреете на котлон 200мл.от сладкарската сметана без да я оставате да кипва.
Прибавете начупеният на малки парченца шоколад./По желание може да приготвите крема с два вида шоколад.Примерно 100гр.черен шоколад и 200гр.млечен шоколад./
Разбъркайте шоколада до хомогенна гладка маса.Оставете шоколада напълно да се охлади.
В купа разбийте останалите 200мл.сладкарска сметана без да добавяте захар,защото кондензираното мляко и шоколада са достатъчно сладки.
В купа разбийте 200мл.охладено Дулсе де лече.Прибавете на 2,3пъти шоколада.
Като разбърквате с лъжица, към крема прибавете битата сметана.Приберете крема в хладилник за да се стегне и охлади.
Сглобяване.
В правоъгълен ринг /ако не разполагате с ринг си направете такъв с помощта на лентички от алуминиево фолио/поставете едната част от блата,леко сиропирайте и поставете част от крема ,нарежете ягоди на малки парченца и загладете.
Поставете вторият блат,отново леко сиропирайте ,поставете крем,ягоди и загладете.
Поставете третият блат,притиснете леко и сиропирайте.
Приберете тортата в хладилник за няколко часа да се стегне.Останалият крем използвайте за декорации.Отстранете ринга и декорирайте тортата с крем и смлени лешници.
Сори, няма снимки на цялата тортичка по обичайни причини.Някой посред нощите си отрязал солидно правоъгълно парченце без да му дреме,че ще ми стане лошо ,като си видя тортичката на сутринта. :)
Аз си заделих малко защото в движение ми хрумна да си направя няколко шоколадови мини сладоледа,снимани набързичко че иначе...Ето ги и резултата.

Напълнете с крем силиконови формички за бонбони.Поставете във всяко кремче по пръчица за сладолед и приберете формичките във фризер за да се стегнат за няколко часа.
Разтопете на водна баня млечен шоколад около 100гр.+няколко капки олио.
Разбърквайте шоколада до хомогенна гладка маса и охладете.
Извадете сладоледите от фризера и един по един с помоща на лъжичка ги полейте с шоколад.Бързичко ги оваляйте/защото шоколада засъхва за секунди/ с декорация по избор и ги приберете във фризера за да се стегнат.
До скоро приятели и да ви е сладко.:)
 


16 коментара:

  1. Таничка, отново изкушаваш с прекрасна торта. Ама твоите торти са ми толкова вкусни, нямаш милост... Наистина ми хареса много!
    И както казва моят приятел: "Каква по-голяма радост за теб от това, че съм го изял?" Та и ти така го приемай огромното отрязано парче. Ние и от тези снимки виждаме красотата.
    И едно въпросче ще си позволя - олиото се слага за блясък, нали? Защото аз уж за това слагам, а понякога шоколадът не иска да се втвърди след това (при сладкиши, например).
    Извинявам се за дългия коментар. Хубав ден ти желая! =)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря ти Гери.Радвам се,че ти харесват тортичките ми.Да така си бързо излапаните парченца са показател,който може само да ме радва.В първата минута се стъписвам и си мисля еее пак не можах да си снимам тортата,здраве да е още много торти ще има за снимане :)Олиото се слага за блясък.В случая на 70гр.шоколад сложих 4,5капки.А като разтапям шоколад примерно за глазура на торта на 150гр.черен шоколад слагам 3с.л.олио,ако шоколада е млечен намалям количеството олио на половина.Хубав ден ти желая Гери!

      Изтриване
  2. Танче, прелестна е тортата, толкова шоколадова, красива! Разкошна! И сладоледчетата са супер, аз съм правила с шоколадово покритие и наистина много бързо стяга. Учудвам се, колко добре са ти се получили, при мен останаха някои непокрити участъци на някои от сладоледите. Може би трябва да са по-малки по размер. Поздрави, Танче!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря Катенце.Радвам се,че ти харесва тортичката.А сладоледи с шоколадови покрития на бях приготвяла до сега и реших да опитам,като за първи път с мини сладоледи.Е тоя шоколад вярно си стяга за секунди и трябва да се работи много бързо.И при мен на последните сладоледи имаше тук там непокрити участъци,защото не ми стигна шоколада,ама като за първа проба са доволна.Поздрави и хубав ден Кате!

      Изтриване
  3. Тортата ти Таня изглежда толкова апетитно , че ако ми беше на живо пред мен изобщо нямаше само да си я гледам ")
    И на мини сладоледче едничко няма да му се размине , че може и повече от едно … това с ядките :)
    Много ми харесват домашните тортета, такива сочни и сиропирани, изглежда лесничка за правене.
    Колко порции излизат от тези продукти … долу горе :)
    Голям хитрец е бил нощният мишок в хладилника, и аз си имам такива … точно трима в къщи :))))

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря Дани.Радвам се че ти харесва тортичката а и сладоледчетата :)И на мен с ядките ми е любимо ама заради децата малко ги тунинговах.И аз си има тримка в къщи ама единия пита винаги,така че излапа ли се нещо тайничко него не го броя.
      Дани тортичката е малка правоъгълна и излизат 5нормални парченца но крема е достатъчен за направа на голяма торта. Сладоледи направих 6бр.за толкова имаше крем.Определено още тази седмица ще приготвям отново сладоледи,че много им харесаха на децата.Хубава вечер ти желая Дани!

      Изтриване
  4. Танче,последните ти предложения са неустоими!
    Кошничките с орехова плънка са истински разкош,а тортата е прекрасна!
    Представям си колко е сочна и вкусна!
    С удоволствие бих се насладила на едно сладоледче на клечица!
    Поздрави и хубав ден!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря ти Мире.Радвам се,че ти харесват последните ми предложения а сладоледчетата за моя изненада бяха много вкусни,неустоими и ефектни.Хубав ден ти желая Мире.

      Изтриване
  5. Ох, това с невъзможността да опазиш произведението цяло за една читава снимка на дневна светлина ми е толкова познато :)))) Благодаря ти за идеята за сладоледчетата, мисля да я открадна :) Много е вкусно при теб!
    Вики

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря Вики.Нямам нищо против да си откраднеш идейката:) Сладоледчетата бяха страхотни е мънички но пък много кокетни.Определено ще ги правя честичко през лятото.Хубав ден ти желая Вики!

      Изтриване
  6. Cara Tania, la tua torta è bellissima e deve anche essere buonissima! Mi piacerebbe tanto sapere la ricetta, ma Google non traduce bene...e io ....guardo e basta!!!!
    Sei bravissima!!!!
    Un abbraccio
    Annamaria

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря Annamaria.Радвам се,че ти харесва тортата.Да за съжаление Google не превежда добре рецептите.Поздрави!

      Изтриване

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Всички текстови,снимкови и графични материали,публикувани в блога,са собственост на Вкусно и сладко кулинарни рецепти и неговият автор и са обект на авторско право по смисъла на закона за авторско право и сродните му права(ЗАПСП). Не се допуска цитиране,споделяне,копиране на съдържание от блога без разрешение от автора му,като при разрешение ,задължително се посочвана източника и се добавя прилежащ,работещ линк/хипер-връзка/ към www.tania-goleva.blogspot.com

АРХИВ НА БЛОГА

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...